Szoftvertechnológia
Az tárgy előadása bemutatja a szoftvertechnológiát, a szoftverek fejlesztési folyamatait, valamint segítséget nyújt a gyakorlaton megoldandó feladatokhoz.
- A tárgy gyakorlatán csapatokban kell dolgozni.
- A félév során egyetlen szoftvert kell kifejleszteni, melynek 4 mérföldköve van.
- A csapat minden tagja, minden egyes mérföldkőnél kap egy jegyet.
- A szoftver fejlesztése során verziókezelő rendszert kell használni, valamint a szoftvert megfelelően dokumentálni és tesztelni kell.
- Gyakorlaton való kötelező részvétel.
- Az előadásokhoz tartozó kvízek határidőre történő 100%-os kitöltése. (A kvíz a határidőn belül ismételhető!)
- Minden egyes mérföldkőnél legalább elégséges jegy megszerzése.
- A dokumentációt a csapat Git projektjének Wiki oldalaként kell elkészíteni.
- Sikeres félév végi teszt, mely egyszer ismételhető. A teszt a tárgy mindkét félévéből tartalmazhat kérdéseket. A lehetséges kérdések a félév vége felé kerülnek közzé tételre.
- A feltételek teljesítése esetén a gyakorlati jegy az év közben kapott jegyek átlaga a kerekítési szabályoknak megfelelően kerekítve, azonban 3,5 alatt a jegy lefele kerül kerekítésre.
A félév végi tesztre való felkészüléshez használható kérdéssor letölthető
ITT.
Fontos, hogy ezek a kérdések a felkészülésben segítenek, a teszten az itt látható témakörökből
érkezhetnek természetesen más kérdések is, ezért ajánlott a kérdéssor egyéni kidolgozása!
A megoldáshoz dokumentációt kell bemutatni, melyet a csapat Git projektjének Wiki oldalaként kell elkészíteni. A dokumentáció tartalmazza
- a feladat szövegét;
- a megoldás tervét, az osztályokat és kapcsolataikat bemutató osztálydiagramot;
- a megoldáshoz szükséges típusok (osztályok) absztrakt leírását;
- a részletes tesztelési tervet.
Csak a kódban, annak kommentjeként jelenjen minden metódusnál annak leírása!
A dokumentációban a diagramokat diagram szerkesztővel kell elkészíteni,
melynél preferált az Enterprise Architect nevű CASE eszköz.
- Követelmény elemzés (felhasználói eset diagramok és felhasználói történetek), statikus terv (osztály diagram), felhasználói felület terve: 4. hét
- Prototípus 30%: 7. hét
- Prototípus 90%: 10. hét
- Végleges termék (dokumentálva, részletesen tesztelve): 13. hét
Segítség Tower defense jellegű játékokhoz